جرقه

وبلاگ شخصی عبدالرضا محمدبیگی

جرقه

وبلاگ شخصی عبدالرضا محمدبیگی

مذاکره

 

به سراغ قرآن می روم. سعی می کنم روزی یک صفحه قرآن را با ترجمه حتما مطالعه کنم. امشب آیاتی از سوره آل عمران را خواندم که به حال و هوای مذاکرات هسته ای و شرایط کشور بسیار نزدیک است....  شرایطی که ایران و چند کشور غربی را پشت میز مذاکره نشانده و همه در ظاهر به هم لبخند می زنند. همه تعهداتی را گردن می گیرند. ایران با حسن نیت به تمام تعهدات خود عمل می کند، اما هر روز شاهد یک بی مهری و تحریم از سوی طرف مقابل است. به آیات 119 و 120 سوره آل عمران دقت کنید. قضاوت با خودتان:

«شما کسانی هستید که آنها را دوست می دارید؛ اما آنها شما را دوست ندارند. در حالی که شما به همه کتابهای آسمانی ایمان دارید (و آنها به کتاب آسمانی شما ایمان ندارند). هنگامی که شما را ملاقات می کنند می گویند:«ایمان آورده ایم» اما هنگامی که تنها می شوند از شدت خشم بر شما، سرانگشتان خود را به دندان می گزند! بگو: «با همین خشمی که دارید، بمیرید! خدا از اسرار درون سینه ها آگاه است.»(119)

اگر نیکی به شما برسد، آنها را ناراحت می کند، و اگر حادثه ناگواری برای شما رخ دهد، خوشحال می شوند. اما اگر در برابرشان استقامت و پرهیزگاری پیشه کنید، نقشه های آنان به شما زیانی نمی رساند؛ خداوند به آنچه انجام می دهند، احاطه دارد.(120)»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد