جرقه

وبلاگ شخصی عبدالرضا محمدبیگی

جرقه

وبلاگ شخصی عبدالرضا محمدبیگی

صرفا جهت معرفی یک کانال توپ در تلگرام

معرفی کانال تلگرام: کانال مذهبی در تلگرام: کانال فیلم و کلیپ در نرم افزار تلگرام:

 

کانال نخود هر آش:

https://telegram.me/ تلگرام کانال تلگرام

عاشقان کوروش!

 

بدون شک کوروش کبیر از خاصان زمین بوده و ویژگی های منحصر به فرد ایشان قابل انکار نیست. اما دوست داران کوروش نیز ویژگیهای جالبی دارند و باصطلاح تناقضات و پارادکسهای جالبی را میتوان در رفتار این افراد مشاهده کرد:
1- افتخار تمامی دوستداران کوروش، یک لوح بجامانده از زمان ایشان است که یکسری فرامین بر آن حک شده است که مهمترین آنها برابری انسانها و آزادی عقیده است.
اما کوروش دوستان معمولا کمترین بهایی به این امر نداده و غالبا طرفداران ادیان الهی را به سخره میگیرند و با نیش و کنایه سعی در عقب افتاده نشان دادن پیروان ادیان دارند.
2- یکی از دلایل عقب افتاده بودن مسلمانان را پیروی از دستورات 1400 سال پیش می دانند، در حالی که پیامبر اسلام بیش از هزار سال بعد از کوروش بوده و طبعا شناختش نسبت به نیازهای بشر امروزی هزار سال به روز تر بوده است.
3- غالبا این افراد نژاد ایرانیان را برتر از هر نژاد دیگری خصوصا اعراب می دانند، در صورتی که اولا این حرفها مخالف منشور کوروش مبنی بر احترام به همه اقوام است و ثانیا ایران 2500 سال پیش بسیار وسیعتر از این و شامل بسیاری از کشورهای عرب امروز نیز بوده است.
4- یکی از مسائلی که سعی در تلقین به جامعه هستند این است که ایرانیان همیشه خداپرست بوده اند و نیازی به دین اسلام نداشته اند. در صورتی که اولا اگر قدری تاریخ بخوانیم متوجه می شویم که اتفاقا ظلم پادشاهان ایران و فساد روحانیون ذرتشتی و انحرافاتی که در این دین وجود داشته مردم ایران را تشنه دین جدید و بدون تحریف اسلام کرده بود. ایرانیان با شنیدن روش زندگی حاکمان اسلامی قبل از بنی امیه، عاشق سلوک و حکومت داری مسلمین بوده اند. (نارضایتیها عمدتا از زمان ظلمهای برخی از حاکمان بنی امیه شروع شده است)
ثانیا این افراد قسمتهایی از تاریخ را که ایرانیان به انحراف کشیده شده و پیرو ادیانی مانند دین مانی و مزدک شدند و به قدری به فضاحت افتادند که حتی زنان خود را در اختیار یکدیگر قرار میدادند و فساد در این سرزمین بیداد میکرده را نادیده میگیرند. و معلوم نیست اگر اسلام ظهور نمی کرد این فساد تا کجا قرار بود گسترش یابد.
ثالثا این افراد در حالی ادعای خداپرستی ایرانیان و قدمت و کیفیت دین ذرتشت را دارند که اکثر آنها از دین ذرتشت تنها یک جمله  پندار و گفتار و کردار نیک را شنیده اند و اصولا هیچ اطلاع دیگری از این دین تحریف شده ندارند.
5- ویژگی دیگر این افراد این است که برخلاف ادعاهایشان مبنی بر عشق کشور و میهن پرستی،  آنجا که پای عمل به میان می آید و تهدیدی متوجه کشور می شود، کمتر دیده و شنیده می شوند، کما اینکه در جنگ تحمیلی و دفاع از کشور در مقابل دشمن، بیشترین شرکت کنندگان در جبهه و بیشترین شهدا، مذهبیونی بودند که اصلا میانه ای با کوروش و سایر پادشاهان ایران نداشتند.
به نظر می رسد شبکه های ماهواره ای و مجازی موفق شده اند از برخی از جوانهای این سرزمین یکسری انسان بی دین و بی هویت بسازند. انسانهایی که گاهی از هر دینی فراری اند، گاهی نخواسته دین مسیحیت را و گاهی دین ذرتشت را برتر از اسلام می دانند، و این در صورتی است که حتی یک صفحه مطالعه درباره هیچ دینی نداشته اند. افرادی که شعار میهن دوستی سر می دهند، اما تنها شناختشان از وطن، صرفا  چند نام مانند کوروش و جمشید است. افرادی که به یک جمله در تلگرام بسرعت اعتقاد و ایمان پیدا می کنند، اما هزاران جلد کتاب و تحقیق دانشمندان را بی ارزش می دانند.
البته این یک رسم دیرینه است که خداوند در زمان آسایش فراموش می شود. شاید روزی، زمانی، همین افراد خدا و دین او را جستجو کنند، زمانی که نعمت های مادی و معنوی از زندگی آنها  رخت بربندد، قطعا خدا را یاد خواهند کرد، ولی آیا ارزش ایمان در زمان فقر و بیماری با زمان تندرستی و ثروت و یا ایمان در زمان جوانی با زمان کهنسالی یکسان است؟

مانتوی جلو باز

 

در حال برگشت از محل کار به منزل بودم.  دختر خانم جوانی از سمت مقابل می آمد که نوع پوشش نظر هر بیننده ای رو به خودش جلب می کرد. کفشهای فسفری، شلوار چسبان و از همه مهمتر مانتویی که کاملا باز و رها، تی شرت و شلوار خانم رو بطور کامل به نمایش گذاشته بود. نمی تونستم بی تفاوت باشم. سعی کردم بخودم جرأت داده و به سمتش برم...

- ببخشید خانم! یه خواهش کوچیکی داشتم.

- بفرمائید.

- خانوم ممکنه همینطوری که در حال حرکت هستید و مانتوتون بازه ازتون یه عکس بگیرم؟ قصد مزاحمت ندارم. میخواستم عکستون رو توی اینترنت بگذارم بعنوان یک خانم خوش تیپ و خوش لباس.

در حالی که سعی می کرد دو طرف مانتوش رو به سمت جلو بکشه که روی  شکمش رو بیشتر بپوشونه، گفت:
- یعنی چی آقا؟! نه به شما و نه به هیچ کس دیگه ای اجازه نمیدم از من عکس بگیرن. لطفا مزاحم نشین.

گفتم:
- خانم این همه ملت ، مرد و زن، آشنا و غریبه داشتن همینطوری شما رو میدیدن. حتی وقتی مانتوتون از این هم بازتر بود. حالا فقط من یک نفر نامحرم شدم؟ یعنی دیدن عکستون از دیدن خود خودتون، بدتره؟!

نگاهی از روی عصبانیت به من انداخت و درحالی که سعی میکرد بیشتر برای پوشوندن جلوی خودش از شال درازش هم استفاده کنه، با سرعت به راهش ادامه داد....